شناسهٔ خبر: 91077 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌های پراکنده در کشور/ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه به کشور/وزش باد شدید جنوبی چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌ها در برخی از مناطق کشور از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه از سمت شمال‌غرب به کشور و کاهش دما خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز اول فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطقی از خراسان‌رضوی و جنوبی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و ارتفاعات استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، بارش پراکنده باران رخ می‌دهد. فردا نیز مناطقی از جنوب‌شرق و شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده باران را خواهند داشت.

رفیعی از ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه به کشور خبر داد و افزود: با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور ابتدا استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان بارش دارند که در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف است. چهارشنبه نیز گستره این بارش‌ها به دامنه جنوبی البرز، استان‌هایی واقع در البرز، قزوین و تهران کشیده می‌شود و در ادامه همدان، مرکزی، لرستان و شمال ایلام را نیز در برمی‌گیرد.

به گفته وی، روز چهارشنبه استان‌های ساحلی خزر، وزش باد جنوبی را دارند که این شرایط سبب افزایش حدود ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر می‌شود. مجددا از بعدازظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریانات، کاهش نسبی دما در این مناطق رخ می‌دهد که بارش‌ها در این مناطق آغاز می‌شود. علاوه بر این مناطق، استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، شمال‌شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان بارش خواهند داشت که بارش ها در مناطق مرتفع به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: تهران آسمانی کمی ابری دارد. حداکثر دما به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما در مهرآباد به ۹ درجه بالای صفر رسید.